Skelbimai

Ibuprofenas ir kiti skausmą bei karščiavimą malšinantys vaistai gali sukelti širdies smūgį (1)

Jungtinės Karalystės (JK) medicinos žurnale „The BMJ“ išspausdinto tyrimo duomenimis, tikėtina, jog skausmą ir karščiavimą malšinančių vaistų, tokių kaip ibuprofenas, vartojimas didelėmis dozėmis padidina širdies smūgio grėsmę. Pasak tyrimo autorių, didžiausia širdies smūgio grėsmė yra pirmąjį šių vaistų vartojimo mėnesį.

pixabay.com nuotr. / Skausmą malšinantys vaistai
pixabay.com nuotr. / Skausmą malšinantys vaistai

Kita vertus, mokslininkų teigimu, tyrimo išvados nėra galutinės, nes širdies smūgį gali sukelti ne tik skausmą ir karščiavimą malšinančių vaistų vartojimas, tačiau ir kiti šalutiniai veiksniai.

Tyrimo metu buvo ištirti 446 763 žmonių duomenys, siekiant suprasti širdies ligų priežastis. Buvo tiriami žmonės, vartoję skausmą ir karščiavimą malšinančius vaistus, tokius kaip ibuprofenas, diklofenakas, celekoksibas ir naproksenas. Šiuos vaistus dažniausiai pacientams išrašo gydytojai.

Ištyrę Kanados, Suomijos ir JK pacientų duomenis, britų mokslininkai teigė, jog aukščiau minėtų vaistų vartojimas padidina širdies smūgio grėsmę jau pirmąją vaistų vartojimo savaitę ir šį grėsmė išlieka pirmąjį vaistų vartojimo mėnesį, jei vaistai vartojami didelėmis dozėmis.

Tiesa, mokslininkai kol kas nesutaria, ar širdies smūgį gali paskatinti pačių vaistų vartojimas, ar skausmo priežastis, dėl kurios buvo išrašyti šie vaistai. Taip pat pacientai turėtų įvertinti svarbius širdies smūgio rizikos veiksnius – nutukimą, rūkymą bei ir kitus.

JK gydytojai žino apie nuskausminamųjų vaistų įtaką širdies ligoms, todėl sveikatos apsaugos gairėse nurodyta, jog NSAID klasei priskiriami vaistai būtų atsargiai vartojami asmenų, kurie serga širdies ligomis, o kai kuriais atvejais šių vaistų išvis nepatartina vartoti.




Sveikata

ANGLIJA.today
Nedirbi?
ANGLIJA.today