Skelbimai

Vitaminas B3 didelėmis dozėmis pavojingas – žmogus praktiškai apako

Vitaminai B3 įprastai skiriami kenčiantiems nuo aukšto cholesterolio lygio. Priklausomai nuo vaistų sudėties ir net prekybos šalies, šie preparatai gali būti parduodami su ar be recepto. Tačiau kai žmonės imasi savigydos, prasideda problemos – B3 vitaminų preparatai sukelia ir aklumą.

pixabay.com nuotr. / Akis
pixabay.com nuotr. / Akis

Kai žmonės patys ima save gydyti pagal internete perskaitytas ar iš artimųjų išgirstas rekomendacijas, prasideda problemos. Ar tikrai žinote, kad jums reikia būtent tų vaistų, kuriuos ruošiatės gerti? Ar žinote jų šalutinį poveikį, su kokiais kitais vaistais jų negalima vartoti? Ar žinote kiek laiko tuos vaistus vartoti saugu? Visada geriau pasitarti su gydytoju ir išgirsti būtent jums skirtą gydymo planą.

Niacinas, vandenyje tirpstantis B3 vitaminas, gali būti saugus, jei yra vartojamas pagal gydytojo rekomendacijas. Tačiau kai žmonės imasi save gydyti savarankiškai, prasideda problemos. Tiksliau – aklumas, mat didelė niacino dozė kartais sukelia tinklainės tinimą.

„Žmonės dažnai laikosi filosofijos, kad jei truputis yra gerai, daug yra geriau. Šis tyrimas rodo, kokios pavojingos gali būti didelės be recepto parduodamų vaistų dozės“, pakomentavo pagrindinis tyrėjas Richardas Rosenas.

Mokslininkai nori priminti, kad iš pirmo žvilgsnio nepavojingi papildai gali būti pavojingi. Šįkart žmones klaidina tai, kad kalbame apie vitaminą – juk vitaminai negali padaryti žalos, tiesa?

Mokslininkus sudomino atvejis, kai taip apako 61 metų amžiaus pacientas. Tiesa, ne visiškai, bet jo regėjimas buvo toks silpnas, kad apie skaitymą nebuvo galima net pasvajoti. Žmogus gydytojams pasakojo turintis aukštą kraujospūdį ir cholesterolio lygį, tačiau ne iš karto prisipažino, kad pats sau skyrė 6 niacino gramus per dieną. Įprastai niacino dozė svyruoja nuo 1 iki 3 gramų, bet gydytojai yra labai atsargūs ir šių preparatų skiria tik tada, kai jų reikia. Tikėtina, kad šiam žmogui niacinas apskritai nebūtų skirtas.

Gydytojai ištyrė žmogaus akis ir pastebėjo, jog jo tinklainės yra patinusios. Jie nustatė, kad tai – toksinis niacino poveikis. Būtina pažymėti, kad tai – labai retas atvejis ir šis pacientas niaciną vartojo jau kurį laiką. Cistiniai geltonosios dėmės pakitimai beveik atėmė žmogaus regėjimą. Ištyrę ląsteles mokslininkai suprato, kad pakitimai nėra negrįžtami, tačiau, žinoma, pacientas pirmiausia turėjo nutraukti niacino vartojimą.

Per du mėnesius žmogus atgavo įprastą regėjimą. Jis vėl galėjo skaityti ir matė iš tikrųjų puikiai. Mokslininkai teigia, kad tai yra pirmasis toks tyrimas, įrodęs niacino toksiškumą tinklainės ląstelėms bei pademonstravęs, kad ši žala išnyksta vos tik nutraukiamas perdėtas vaistų vartojimas. Tai ir yra svarbiausia žinia, kurią nori pasiųsti mokslininkai – negalima patiems nustatinėti vaistų dozių, nes taip prašotės ne pasveikimo, o tik dar didesnės ligos.

technologijos.lt



Sveikata

Sek facebook'e!
ANGLIJA.today
ANGLIJA.today/reklama
AT imonės
Sek facebook'e!